Nascar hírek

Hírek és érdekességek a NASCAR (elsősorban Sprint Cup Series) világából.

Következő futam

cuplogo.gif

STP GAS BOOSTER 500

április 7. 13:00 ET (20:00 CEST)

Martinsville Speedway
Martinsville, VA
Közvetíti: Fox Sports

logo.png

O'REILLY AUTO PARTS 300

április 12. 20:30 ET (3:30 CEST)

Texas Motor Speedway
Fort Worth, TX
közvetíti: ESPN2

trucklogo.gif

KROGER 250

április 6. 13:30 ET (20:30 CEST)

Martinsville Speedway
Martinsville, VA
közvetíti: Fox Sports, SPEED

Címkék

Na de mi is ez?

2012.06.20. 19:57 Goe

 

A versenyhétvége

Természetesen a NASCAR sem csak annyiból áll, hogy kigurulnak a pályára és tolják neki. A többi pályaversenyhez hasonlóan ebben az esetben is vannak a versenyt megelőző események. Ami kicsit meglepőbb, hogy ez már a pályán kívül is elkezdődik. Egy NASCAR verseny óriási dolog az USA-ban, sokan már napokkal előtte ott vannak, mindenféle programok, koncertek vannak és ennek a tetőfokán maga a verseny áll. Tudják hogy kell csinálni!

A pályán a versenyzők lehetőséget kapnak szabadedzésre, ennek ugyanaz a szerepe, mint pl. a Forma 1-ben. A versenyzők megismerkednek a pályával, a csapat beállítja az autót, hogy a lehető legjobb teljesítményt nyújtsák. Na igen itt is be kell állítani gyakorlatilag mindent az autóban és ez ugyanúgy létfontosságú, mint bármelyik más versenyben. Ezt sokszor alulértékelik az emberek, pedig a versenyek egyik legfontosabb része és ugyan még nem volt részem ilyesmiben, de van egy olyan érzésem, hogy egyáltalán nem könnyű (a csapat és a versenyző tökéletes összhangjára van szükség).

A verseny előtti napon, általában pénteken megtartják az időmérő edzést. A versenyzők két kört kapnak, ez alatt kell fakítani. Aki a legjobb időt futotta megkapja a Coors Light Pole díjat és a megtisztelő első helyről kezdheti a versenyt, mögötte a többiek pedig az időmérőn futott idejüknek megfelelően szépen kettesével felsorakoznak (egymás kezét azért nem fogják meg). A rajt szimpla repülőrajt.

Drivers, start your engines!

És elszabadulnak a lóerők, elkezdődik a harc és a száguldás akár 600 mérföldön át (ami elég sok, ~965 km). A rajt valami elképesztő, mindig tapadok a tv-re, hogy jobban halljam. A verseny során döntő tényező a már korábban említett beállítás, ezen kívül a gumik (slick-eket használnak) és az üzemanyag, illetve ezeknek a cseréje/utántöltése, tehát a pit stop.

Amikor először néztem NASCAR-t a legnagyobb "újdonság" a pit stop volt, jópofa ahogy a boxba berobbanó kocsihoz szalad ki a csapat, de egyben egy kicsit ijesztő is. (pl. a szanaszét fröcskölő benzin, meg a kocsi előtt átfutó emberek) A tankolt üzemanyag mennyiségét értelemszerűen jól ki kell számolni, hogy elkerüljék a kellemetlen meglepetéseket, illetve a gumival lehet még ügyeskedni. Eldönthetik, hogy mind a 4-et lecserélik vagy csak egy oldalon, ezzel rövidítve a pit stopot ezzel esetleg elcsípve egy jobb helyet. Nem mindegy, mivel mindenki aki vezet legalább egy körön át kap egy bónusz pontot.

Pontozás

Ha már szóba került, lássuk a pontrendszert.

Hely   Pont   Hely   Pont   Hely   Pont   Hely   Pont   Hely   Pont  
1 43 11 33 21 23 31 13 41 3
2 42 12 32 22 22 32 12 42 2
3 41 13 31 23 21 33 11 43 1
4 40 14 30 24 20 34 10
5 39 15 29 25 19 35 9
6 38 16 28 26 18 36 8
7 37 17 27 27 17 37 7
8 36 18 26 28 16 38 6
9 35 19 25 29 15 39 5
10 34 20 24 30 14 40 4

 

Bónusz pont jár a vezetett kör mellett még annak aki a legtöbb kört vezette és 3 bónusz pont jár még annak aki megnyeri a versenyt. Maximum 48 pontot lehet szerezni egy versenyen.

forrás: nascar.com

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: tudnivaló

A bejegyzés trackback címe:

https://nascarhirek.blog.hu/api/trackback/id/tr954601283

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása